18 اردیبهشت 1403 12:55

رشد سریع جمعیت و افزایش مواد مصرفی که از نتایج پیشرفت و توسعه در سال های اخیر می باشد، موجب ازدیاد روزافزون پسماندهای شهری شده است . گسترش صنایع ، بسط و توسعه شهرنشینی موضوع جمع آوری دفع یا استفاده مجدد از این نوع پسماندها را به صورت مساله ای بغرنج درآورده است . یکی از مطلوب ترین روشهای مدیریت پسماند بازیافت مواد خشک و قابل استفاده موجود درآنها می باشدکه علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ی تولید مجدد این مواد مصرفی و دفن آنها ، کاهش آلودگی زیست محیطی و هم چنین کاهشاستفاده از  منابع اولیه سرمایه را نیز بر عهده دارد.

گسترش فرهنگ بازیافت و تفکیک پسماند  از مبدا ، اصلاح الگوی مصرف خانوار ، تلاش در جهت کاهش استفاده از نایلون و ظروف یکبار مصرف از مهم ترین شاخصهای فرهنگی است که باید در سطح جامعه عملی گردد.

 

محسن نادری مدیر عامل

شرکت بازیافت لنجان علاوه بر دارا بودن خطو ط پردازش پسماند و تولید کود کمپوست ، اخیرا با بهره برداری از ظرفیت سالن آلیاژ پلاستیک و راه اندازی خط تولید پرک نایلون به عنوان ماده اولیه جهت ارائه به صنایع تبدیلی برای اولین بار در صنعت بازیافت کشور از دفن سالانه 1.460.0000 کیلوگرم نایلون جلوگیری نموده و آنها را مجددا به چرخه تولید برگردانده است . احداث و راه اندازی خطوط استحصال انرژی از پسماند ، بازیافت نخاله های ساختمانی از برنامه های آتی این شرکت جهت درآمد زایی پایدار و رفع مشکلات زیست محیطی در زمینه پسماند خواهد بود.

امیدواریم با اتکال به خداوند متعال در پیشرفت این صنعت گام های موثری برداشته و به پاسداشت این گستره زیبا و امنیت الهی از هیچ کوششی فرو گذاری ننمائیم.

افتخارات ملی حوزه روابط عمومی

افتخارات ملی حوزه روابط عمومی

افتخارات ملی حوزه روابط عمومی

افتخارات ملی حوزه روابط عمومی